Tegninger til Instagram

Tegninger til Instagram

Jeg blev kontaktet af Madkulturen.dk, der havde fundet nogle af mine tegninger på min Instagramkonto, og mente at det kunne være noget henad i den retning, de gerne ville gå med deres forestående kampagne. Kampagnen gik ud på at få især de unge til at overveje kartofler, fremfor ris og pasta, der i de seneste 20-30 år nærmest har gjort kartoflen hjemløs i sit eget køkken. At få den match’et. I løbet af de første uger nåede kampagnen alene på Instagram ud til mere end 200.000 brugere og Madkulturen fik omkring 800 nye følgere

skræntskov kartoffel instagram grafik Madkulturen illustration mad

Den lækre kartoffel ingen swiper væk fra?
#kartoffelkærlighed

Oplægget var at skabe en sød, lidt selvfornægtende og overset kartoffel, der ALDRIG bliver inviteret ud. Stilen måtte gerne have lidt kant, men uden at virke direkte ondskabsfuld. Jeg havde modtaget og printet hele oplægget, op til det første møde med kunden, men mens jeg ventede på toget mod Roskilde, hvor de holdt til, gik hele togsystemet ned. Ingen tog bevægede sig. Sorte skærme og forvirret togpersonel øgede til den i forvejen lettere paniske stemning blandt passagerene på perronen. Jeg fik ringet til kunden og udskudt mødet en tid og så begyndte jeg at tegne kartofler i min notesbog på min bænk på perronen. Og ret hurtigt var kartoffelfyren dukket op i min Moleskine. På det efterfølgende møde var vi fuldstændigt enige om, at det var ham vi skulle gå videre med.

Man kan åbenbart få go’e ideer hvor som helst og under de særeste forhold…

skræntskov kartoffel instagram grafik Madkulturen illustration mad

Figuren er tegnet i hånden, scannet ind og farvelagt digitalt.

Følg Madkulturen på Instagram her.

Se evt. flere illustrationer og online elementer jeg har lavet her.

Oversigt

Illustrationer til social media kampagne

Hvem

Madkulturen

Hvad

Jeg lavede 15 illustrationer med henblik på at få fat i de yngre køkkenskrivere

Tags

Illustration
Karakterdesign
Koncept